Marttaliitto, Package Testing & Research ja italialainen kuluttajajärjestö ADOC saivat Erasmus+ -ohjelmasta kymmenen kuukauden rahoituksen SusPack-koulutushankkeelle.
SusPack-hankkeessa pilotoidaan koulutusta, jossa yhteensä kaksikymmentä suomalaista ja italialaista kuluttajaa pääsee tutustumaan tuoretuotteiden ja takeaway -elintarvikepakkausten kestävyyteen ympäristön, kuluttajien ja yritysten näkökulmasta. Hankkeessa tuotetaan sähköinen koulutusmateriaali, joka on käytettävissä Euroopan alueella laajasti ja jolla pyritään edistämään kestäviä kulutustottumuksia.
SusPack-hankkeen tarkoituksena on lisätä kansalaisten tietoisuutta tuoretuotteiden ja takeaway -elintarvikepakkausten kestävyydestä. Yhteishankkeen tavoitteena on edistää ajatustenvaihtoa ja siirtää tutkittua ja hyödyllistä tietoa pakkausten kestävyydestä, hyväksyttävyydestä ja käyttökokemuksista Suomen ja Italian välillä.
Ajankohtaisen hankkeesta tekee kulutustottumusten muutos pandemian aikana ja sen jälkeen. Takeaway- ja elintarviketoimitukset ovat lisääntyneet, ja on todennäköistä, että tilanne pysyy samana tulevaisuudessa.
Lisätietoja
- Toimitusjohtaja Virpi Korhonen, virpi.korhonen (at) ptr.fi, puh. 0400 697973
- Marttaliiton kehittämispäällikkö Maija Soljanlahti, maija.soljanlahti (at) martat.fi, puh. 050 535 4006
SusPack-projekti on rahoitettu Euroopan unionin Erasmus+ -ohjelmasta.
